Ja zaista ne znam nikoga ko je normalan da mu je to normalno, jasan je Marić.
Meni je bilo neshvatljivo da su ta sredstva avansno isplaćena. Simptomatična mi je bila ta avansna isplata 4,6 miliona KM za svega sedam dana, iako nijedno tramvajsko stajalište nije bilo izgrađeno, kazao je u razgovoru za Vijesti.ba Zvonko Marić, zastupnik SBB-a u Skupštini KS.
Pored ostalog, govorio i o aferi “Tramvajska stajališta” i sumnjivoj isplati 4,6 miliona KM konzorciju okupljenom oko “BS Telecoma” za projekt njihove gradnje, koji je potpisao SDP-ov ministar saobraćaja Adnan Šteta.
Skupština KS je na nedavnoj sjednici primila k znanju Informaciju o utrošku sredstava za projekt “Izgradnja i opremanje tramvajskih stajališta za kontrolisanu naplatu karata i uvođenje elektronskog sistema naplate”. Tada je usvojen i zaključak koji je predložio predsjedavajući Mirza Čelik, kojim se Uredu za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom nalaže da ispita sve navode koje su zastupnici iznijeli na toj sjednici i o tome izvijesti Skupštinu KS.
– U ono vrijeme zastupnik Edin Forto, koji je u prošlom mandatu sjedio pored mene u skupštinskoj klupi, bio je vatreni pobornik da se GRAS privatizira ili da ide u stečaj. I cijeli mandat bio je na tom fonu. Ja, iskreno, nisam bio ni za ni protiv nego, naprosto, da se stručnjacima pruži šansa da kažu koje bi bilo najbolje rješenje za tog gubitaša koji opterećuje Kanton, ali i kod građana izaziva nervozu zbog nefunkcioniranja, pogotovo linija na padinskim dijelovima – kazao je Marić.
A onda kada je došao na poziciju premijera KS, napominje Marić, Forto je naprasno promijenio svoj stav i odlučio da sanacija i rekonstrukcija tramvajske pruge te uvođenje elektronske naplate karata, kao i zatvaranje tramvajskih stajališta, budu jedan od prioriteta Vlade KS.
– Nekoliko puta sam otvoreno na sjednici rekao da sam zbog toga pomalo iznenađen. Mislim da je za sanaciju GRAS-a iz budžeta izdvojeno oko 200 miliona KM – navodi Marić.
Naglašava da je u informaciji koja se na nedavnoj sjednici Skupštine KS našla pred zastupnicima, bilo navedeno da je za svega sedam dana izvođaču radova na izgradnji tramvajskih stajališta isplaćeno oko 4,6 miliona KM.
– Meni je bilo neshvatljivo da su ta sredstva avansno isplaćena. Simptomatična mi je bila ta avansna isplata 4,6 miliona KM za svega sedam dana, iako nijedno tramvajsko stajalište nije bilo izgrađeno. Ja zaista ne znam nikoga ko je normalan da mu je to normalno – jasan je Marić.
Podsjeća da je na toj sjednici Skupštine sadašnjem ministru saobraćaja Adiju Kalemu postavio pitanje oko redoslijeda izvođenja radova u vezi sa sanacijom pruge i gradnjom stajališta.
– Pitao sam ga, zar nije logično da se prvo obavi rekonstrukcija pruge pa da se tek onda rade stanice, a ne da se prvo izgrade stanice, jer će se, onda, one morati skrnaviti kako bi se postavila sva infrastruktura neophodna za rekonstrukciju pruge – kazao je Marić.
Napominje da mu se ponekad beznadežnim učine svi napori koje zastupnici ulažu kroz svoje zastupničke inicijative, pokušavajući nešto da pokrenu.
– I čini mi se da se na taj način samo određenim strukturama zamjeramo. Ne znam da li se to više isplati, jer nekako sam sve više mišljenja da to samo vodi u jedan besmisao i beznađe – zaključuje Marić u razgovoru za Vijesti.ba.