SBB
  • POČETNA
  • VIJESTI
    • Saopćenja
    • Intervju
    • Aktuelni javni konkursi
  • O NAMA
    • Statut SBB-a
    • Politika SBB-a
    • Naši ljudi
      • Predsjednik
      • Predsjedništvo
      • Kantonalne organizacije
        • Lokalne organizacije
      • Brčko Distrikt
      • Republika Srpska
      • Parlamentarci
        • Poslanici i delegati PSBiH
        • Zastupnici i delegati Parlamenta FBiH
      • Načelnici
      • Vijećnici
  • PODRŽI SBB
  • UČLANI SE
No Result
View All Result
SBB
  • POČETNA
  • VIJESTI
    • Saopćenja
    • Intervju
    • Aktuelni javni konkursi
  • O NAMA
    • Statut SBB-a
    • Politika SBB-a
    • Naši ljudi
      • Predsjednik
      • Predsjedništvo
      • Kantonalne organizacije
        • Lokalne organizacije
      • Brčko Distrikt
      • Republika Srpska
      • Parlamentarci
        • Poslanici i delegati PSBiH
        • Zastupnici i delegati Parlamenta FBiH
      • Načelnici
      • Vijećnici
  • PODRŽI SBB
  • UČLANI SE
No Result
View All Result
SBB
No Result
View All Result
Početna Vijesti

Đonlagić: ZAŠTO SAM PREDLOŽIO IZMJENE ZAKONA O SPORTU I ZAKONA O OBRAZOVANJU

16 Februara, 2018
pod Vijesti
Podijelite na Facebook-uPodijelite na Twitter-uPodijeliti na LinkedIn-u

Vrlo složena situacija kada su mladi u pitanju u BiH govori da se vlasti nisu ovim pitanjima pozabavili kroz dugi vremenski period. Slobodan sam reći da je pogrešan pristup ovim za mlade značajnim pitanjima ali i svakako za budućnost Bosne i Hercegovine doveo ugroženost interesa mladih do granica nepodnošljivosti i između ostalih  problema a ponajprije zbog nedovoljno obezbjeđenih radnih mjesta suočeni smo sa odlaskom mladih ljudi koji ukazuje na tešku situaciju ali i na nepostojanje perspektive i nepostojanje  nade za zadovoljenej njihovih interesa.

Imajući to u vidu odlučio sam se na prijedlog izmjena dva zakona Zakon o sportu i Zakon o visokom obrazovanju u BiH. Predložene izmjene su zaista minimalne ali sa dovoljno mogućnosti da sa prihvaćernim prijedlogom dovoljno poprave zakonska rješenja koja ukazuju , prije svega, na dobru volju i spremnost na stvaranju predpostavki za poboljšanje temeljnih uvjeta za zadovoljenje potrebe mladih i njihovu perspektivu. Predložene izmjene Zakona će se naći na slijedećoj sjednici Predstavničkog doma PS  BiH , 14.12.2017.godine.

Sport, općenito, smatra se jednom od najvažnijih aktivnosti u kojoj mladi ljudi , privreda, pa u konačnici i država , na najefikasniji i najjednostavniji  način zadovoljavaju svoje potrebe  za stvaranjem pretpostavki za zdrav način  življenja, promociju privrednih aktivnosti kao i afirmaciju dostignutog stupnja razvoja.

No, u Bosni i Hercegovini  sport je na marginama. Nema ni obaveze ni mogućnosti sufinansiranja sporta, kao ni poreskih olakšica za one koji svojom finansijskom podrškom omogućuju kvalitetan pristup razvoju i zadovoljenju svojih elementarnih potreba putem sporta. Na taj način se u potpunosti zanemaruju stvarne mogućnosti sporta i mladih  koji, u traženju boljih uslova , u zabrinjavajućim razmjerama napuštaju Bosnu i Hercegovinu. Mnogi savezi funkcioniraju na granici mogućeg i vrlo često na granici između zakonskog i protuzakonitog.

Takođe brojni savezi su blokirani i pod poreskim opterećenjem zbog nejasnih zakonskih odredbi ili zbog pogrešne primjene zakonskih odredbi, što se dodatno usložnjava situaciju u funkciuoniranju sportskih saveza kao i takmičara u pojedinim disciplinama. Pod pretpostavkom da su savezi organizirani u skladu sa zakonskim odredbama , a bez dovoljne  finansijske podrške njihovo funkcioniranje je svedeno u nezamislive okvire koji se karakteriziraju kao uslovi za opstanak – a ne za razvoj i ostvarivanje  njihove uloge, dok istovremeno svi oni koji su napustili Bosnu i Hercegovinu i nastupaju za reprezentacije u regionu, prije svega, postižu natprosječne  rezultate. Predloženim izmjenama , koje su u suštini su minimalne, utvrđuje se obaveza  Ministarstva civilnih poslova BiH u finansiranju državnih reprezentacija i uspješnih pojedinaca , dok se potrebe nižeg stepena organiziranja – poput klubova ili bilo kojeg načina organiziranja kolektiva i pojedinaca – usmjeravaju na sufinansiranje drugih nivoa institucionalnih nadležnosti. Naravno ovim nivoima su ostavljenje mogućnosti da, kao i do sada, u skaldu sa svojim mogućnostima i potrebama i potrebama, sufinansiraju aktivnosti aktivnosti državnih reprezentacija i uspješnih pojedinaca.

Visoko obrazovanje u Bosni i Hercegovini je u izuzetno složenoj i teškoj situaciji. Jako značajna oblast za funkcioniranje države i njen razvoj trebalo bi da podrazumijeva da nadležne institucije imaju i provode stvarni nadzor nad oblasti visokog obrazovanja , a sve s ciljem uključivanja u jedinstveni obrazovni prostor u EU, Nažalost, institucije nadležne za obrazovanje u BiH ne pokazuje interes da usklade obaveze i potrebe , kako zarad BiH tako i u procesu evropskih integracija. Upravo stoga se  može konstatirati da je u oblasti obrazovnog sistema situacija vrlo teška pa i alarmantna. Nedavni odgovor Evropske agencije za razvoj visokog obrazovanja a po aplikaciji Agencije za akreditaciju i razvoj visokog obrazovanja  BiH,  ukazuje na svu težinu i zaostajanje obrazovnog sistema u našoj zemlji. Činjenica da u BiH, postoji 26 univerziteta kao i podatak da u jednom malom gradu postoji šest pravnih i šest ekonomskih fakulteta govori  i nekonzistentnoj politici, političkom uticaju, nedovoljnom kvalitetu te nepostojećoj unutarnjoj strukturi obrazovnog sistema. Kvalitet obrazovnog sistema u stalnoj stagnaciji. Smanjen broj studenata na svim javnim univerzitetima označava da je kriza otbiljna  i , uzimajući u obzir navedeno, krajnje je vrijeme da se u ovoj oblasti uvede red u onoj mjeri koja zadovoljava minimalne potrebe i početak procesa cjelovitog harmoniziranja ovog pitanja a svakako imajući obaveze u procesu pridruživanju EU. Prijedlogom izmjena uvodi se u proces i Rektorska  konferencija čime  će se izbjeći direktran politički uticaj na proces  izbora kadrova, kao i na proces akreditacije a potvrđuje se i aktivnija uloga Ministarstva civilnih poslova naravno u procesu koji neće pojačati dojam političkog uticaja. Svakako da je vrijedno napomenuti da se ovim izmjenama aktivnije pozicioniraju Minsitarstvo civilnih poslova kao i Rekroska konferencija što daje poseban kvalitet u onih nekoliko minalno predloženih izmjena.

Prethodni članak

Javni oglas za prijem namještenika u radni odnos na određeno vrijeme- Kantonalno Tužilaštvo Travnik, objavljen 07.12.2017. godine u dnevnom listu “Dnevni avaz”

Idući članak

Konkurs za imenovanje direktora “JU Dječije obdanište i dom učenika” Bosanska Krupa na period od 4 godine, objavljen 08.12.2017. godine u dnevnom listu “Oslobođenje”

NAJNOVIJE

KOVAČEVIĆ I BH TELEKOM SU OBAVEZNI OBJAVITI SVE TAJNE PODATKE O POSLU VRIJEDNOM VIŠE STOTINA MILIONA KM, KAKO BI SE SPRIJEČILO FINANSIJSKO SAMOUNIŠTENJE JEDNE OD NAJVREDNIJIH KOMPANIJA FBiH

prije 3 mjeseca

Građani traže povratak SBB-a, treba oporezivati bogate i podići plaće svima!

prije 4 mjeseca

SBB: Bećiroviću, nismo te izabrali da šutiš

prije 7 mjeseci

Šmit je uvrijedio sve Bošnjake, žrtve genocida i treba da se izvini

prije 7 mjeseci

VRIJEME JE ZA POLITIČKI POVRATAK SBB-a

prije 1 godina

U 35-toj godini, iznenada preminuo Semir Smajić, predsjednik SBB-a RS i Srebrenice

prije 2 godine
  • Početna
  • Vijesti
  • O nama
  • Podrži SBB
  • Učlani se
  • Kontakt
  • Impressum

© 2018 SBB - Sva prava pridržana

  • POČETNA
  • VIJESTI
    • Saopćenja
    • Intervju
    • Aktuelni javni konkursi
  • O NAMA
    • Statut SBB-a
    • Politika SBB-a
    • Naši ljudi
      • Predsjednik
      • Predsjedništvo
      • Kantonalne organizacije
      • Brčko Distrikt
      • Republika Srpska
      • Parlamentarci
      • Načelnici
      • Vijećnici
  • PODRŽI SBB
  • UČLANI SE