“Za povezivanje Sarajeva i Beograda ključnu ulogu je odigrala posjeta koja je bila prije nekih 45 dana, i sve informacije koje smo im tada dostavili. Imamo preliminarne informacije da se radi o 265 kilometara autoputa, 144 prema Tuzli, 108 prema Istočnoj Bosni, 133 mosta i 53 tunela, što je okvirno tri milijarde eura”, izjavio je Jusko.
Do sada nije data informacija o načinu finansiranja – a to će se ozvaničiti nakon posjete Erdogana Sarajevu i BiH.
“Tražio sam i liberalizaciju prevoza između BiH i Turske, da naši vozači nemaju problema, odnosno da izvršimo uzajamno priznavanje vozačkih dozvola i da u julu ili junu potpišemo te sporazume”, naveo je Jusko.
Radovi će početi onda kada bude dostupna informacija kako će se autoput Sarajevo – Beograd finansirati.
“Tada pripremamo projektnu dokumentaciju, imamo dosta projekata spremno, struka kaže da treba trajati dvije godine. Kada sve bude spremno – možemo krenuti sa izgradnjom. Preslobodno je navoditi datume početka, ove godine je to neizvodivo”, naveo je Jusko u razgovoru sa Zvonkom Komšićem u Danu uživo.
Usvajanje transportne strategije i pristupanje transportnoj zajednici otvorilo je vrata BiH za projekte – odnosno strane investicije.
“Strategija je strateški dokument bez kojeg Evropska komisija ne bi razgovarala, ni investitori. Kada smo je usvojili, mogli smo aplicirati za sve projekte u Trstu. Lobirali smo tamo, od šest regionalnih projekata – BiH je dobila četiri. Dvije milijarde KM. Moj mandat je obilježilo spremanje svega onoga što je potrebno za izgradnju Koridora 5C”, kazao je Jusko.
Uskoro ide i na samit u Ljubljani, gdje će biti govora o mostu Gradiška, za koji novac postoji, ali je potrebno 5,5 miliona KM za pristupni put. Razgovarat će se i o Unsko-sanskoj pruzi, koja je strateški bitna i za koju već postoji saglasnost Hrvatske i BiH.
Jusko je kazao da nije istina da aktuelni saziv Vijeća ministara nije gradio ništa tokom mandata, kao što im se to često prebacuje.
“Završeno je 11 kilometara pristupnog puta na Svilaju. Radi se 11 kilometara kod Zenice. Moglo je i više, ali okolnosti pod kojima radimo – državno ministarstvo nema ingerencije za raspisivanje međunarodnih tendera. To je nadležnost entiteta. Sada nema prepreka za osam projekata da zaživi na terenu”, izjavio je.
On je kategorično odbio sve navode da će novac dobijen od akciza biti usmjeren za bilo šta drugo – osim za izgradnju cesta.
“To je bio uvjet donošenja. Ne postoji alternativa da ijedan fening ode za bilo šta drugo nego za izgradnju puteva”, naveo je.
On se zahvalio i kolegama iz SBB-a, parlamentarcima, koji su bili sa njim u prvim danima mandata – kada je spremao predavanje transportne strategije koja je omogućila apliciranje na projekte, ali i predstavnicima entiteta te Ambasadi Velike Britanije koja im je delegirala konsultantsku firmu.
A da li će se graditi ne samo u izbornoj godini?
“Žao mi je što se ovo dešava u izbornoj godini. Nisam mogao da biram kada ću doći u mandat. Sve što radimo, radimo za drugo Vijeće ministara, za drugu ekipu, a nisam opterećen šta će biti sa mnom. Ako mi je sutra zadnji dan , ja sam servis građanima, radit ću ga za građane i BiH”, naveo je Ismir Jusko, ministar saobraćaja i komunikacija.
U razgovoru u Danu uživo Jusko je kazao da se radi i na problemu rješenja magle na Međunarodnom aerodromu Sarajevo, te da bi BiH uskoro trebala dobiti i 4G mrežu.
“Otvoreni su procesi da s jedne strane RAK krene raditi na izradi cjenovnika. On je u završnoj fazi. Ići će onda na nivo entiteta, pa se vraća na ministarstvo. Poslije usvajanja – nema prepreka. 4G mreža treba da bude i ne da budu prekriveni samo gradski predjeli, nego i ruralni”, kazao je Ismir Jusko za N1.